سخنان ارزشمند و پدرانه

سخنان ارزشمند و پدرانه

پدرانه ترین جملات
سخنان ارزشمند و پدرانه

سخنان ارزشمند و پدرانه

پدرانه ترین جملات

حکیم ارد بزرگ : نرمدلی و نرمش از آدمیست و سنگدلی و سختسری ، خوی اهریمن .


خوشبخت آدمیست ، که پیمانه زندگی اش ، همواره لبریز از شادیست. حکیم ارد بزرگ

نرمدلی و نرمش از آدمیست و سنگدلی و سختسری ، خوی اهریمن .  حکیم ارد بزرگ

آموزگاری ، دلدادگی است، چنین جایگاهی، هیچگاه به دست بدان مباد .  حکیم ارد بزرگ

فریادهای درونمان، به ما می گویند که تا چه اندازه، از خویشتن خویش دوریم. حکیم ارد بزرگ

______________________

قیمت در قاچاق کالا تاثیر ندارد    

۱۳۹۴\۰۸\۱۰ - ۱:۵۴ PM


رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی گفت: در قاچاق کالا به ویژه گوشی تلفن همراه بحث قیمت مطرح نیست و قیمت ، وضع قاچاق را مشخص نمی کند.

غلامحسین کریمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برخی دستگاه های موبایل با قیمت زیر سیصد هزار تومان با سیستم اندروید به صورت قاچاق وارد کشور می شود.


وی ادامه داد: قاچاق کالا به کشور و با هر قیمتی نادرست است و باید با آن برخورد شود اما قیمت کالای قاچاق وارداتی اصلا وضعیت قاچاق را مشخص نمی کند.


کریمی درباره رجیستر (ثبت سریال) گوشی های قاچاق که هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده است، گفت: متاسفانه وزارتخانه های اقتصاد، ارتباطات ، صنعت و معدن و ستاد قاچاق کالا به این موضوع وارد شده اند و این امر باعث شده است در این زمینه هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.


کریمی افزود : تصمیم گیرنده نهایی در این باره باید خود اتحادیه باشد و در صورتی که کار به کاردان سپرده شود، این اقدام حتما به نتیجه مطلوب خواهد رسید.
---------------
ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی آزمون دکتری ۹۵    
۱۳۹۴\۰۸\۱۰ - ۲:۴۹ PM


معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شیوه نامه اجرایی آزمون دکتری سال ۱۳۹۵ هفته گذشته به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

مجتبی شریعتی نیاسر در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه همایش علوم و تکنولوژی غشاء با بیان اینکه آزمون دکتری 95 اسفند امسال برگزار می شود افزود: در این شیوه نامه جزئیات آزمون مشخص شده است.


وی گفت: همه دانشگاه های مجری دوره های دکتری باید براساس شیوه نامه ای که اعلام شده است، فرآیند پذیرش دانشجو را به لحاظ توانایی های تخصصی مشخص کنند.


شریعتی نیاسر افزود: دانشگاه های مجری دوره های دکتری باید فرآیند پذیرش و سنجش داوطلبان را از قبل اعلام و در این باره شفاف سازی کنند.


معاون وزیر علوم گفت: براساس این شیوه نامه دانشجویان براساس فرآیند هر دانشگاه پذیرش و وارد دانشگاه خواهند شد.


شریعتی نیاسر با بیان اینکه دغدغه های مجلس درباره برگزاری آزمون دکتری همان دغدغه های ماست و در این باره کاملا با مجلس همراه هستیم افزود: توجه به سوابق آموزشی و پژوهشی دانشجویان و جلوگیری از اعمال سلیقه مهمترین دغدغه های نمایندگان مجلس است.


وی گفت: براساس این شیوه نامه، آزمون دکتری از دو بخش تشکیل می شود که یک بخش آزمون عمومی است و برآورد می شود حدود 200 هزار داوطلب در این آزمون ثبت نام کنند.


معاون وزیر علوم افزود: در آزمون عمومی زبان، استعداد تحصیلی و سنجش علمی ارزیابی می شود.


شریعتی نیاسر گفت: این آزمون مرحله اول پذیرش دانشجویان دکتری است و صرفا غربالگری است.


معاون وزیر علوم افزود: داوطلب در این آزمون نمره ای را کسب می کند و این نمره با حداقل نمره ای که دانشگاه ها اعلام می کنند مقایسه می شود و داوطلب می داند در کدام دانشگاه ها می تواند پذیرش شود.


شریعتی نیاسر افزود: مرحله دوم آزمون تخصصی است که صد در صد در اختیار دانشگاه ها گذاشته شده است و دانشگاه تصمیم می‌گیرد که داوطلبان را چگونه پذیرش کند.


وی گفت: اگرچه ما صددرصد اختیار را برعهده دانشگاه ها گذاشتیم اما نکته مهم این است که دانشگاه ها باید برنامه دقیق خودشان را درخصوص نحوه ارزیابی تخصصی داوطلبان کاملا روشن و فرآیندشان را بیان کنند.


شریعتی نیاسر افزود: به همین علت شیوه نامه دقیقی را تنظیم کرده ایم که در آن تمام زوایای کار پیش بینی شده است.


معاون وزیر علوم گفت: کسب حداقل نمره در آزمون عمومی برای دو سال اعتبار دارد و قرار است آزمون عمومی سالی دو بار برگزار شود.


شریعتی نیاسر افزود: باتوجه به پیش بینی ها، نباید درخصوص اجحاف در حق داوطلبان و اعمال سلیقه نگرانی داشته باشیم.


معاون وزیر علوم تاکید کرد: داوطلبان باید در آزمون عمومی شرکت کنند، اما ممکن است نمره این آزمون امتیازی برای بررسی تخصصی از سوی دانشگاه نداشته باشد.


تعیین رشته محل های فاقد مجوز دانشگاه آزاد تا آخر آبان


معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: تا پایان آبان رشته محل های فاقد مجوز دانشگاه آزاد اسلامی مشخص خواهد شد.


شریعتی نیاسر در حاشیه همایش علوم و تکنولوژی غشاء افزود : این کدرشته محل ها هم اکنون دردست بررسی است و کمیته ای پنج نفره این موضوع را رسیدگی می کند.

وی گفت: ‌پیش بینی بنده این است که رشته محل های فاقد مجوز دانشگاه آزاد به سه دسته تقسیم خواهد شد که یک دسته رشته محل هایی است که مورد تایید قرار می گیرد و کماکان باقی خواهد ماند.

شریعتی نیاسر افزود: دسته دوم، رشته محل هایی هستند که از نواقص سطحی برخورداند و مستندات لازم را ندارند که این رشته محل ها با تکمیل مستندات مورد تایید قرار خواهند گرفت.

وی گفت: دسته سوم ، رشته محل هایی هستند که از اساس شاخص های اولیه آموزش عالی برای فعالیت را ندارند و قطعا این رشته محل ها جمع آوری خواهد شد.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه آمار رشته محل های فاقد مجوز را پس از پایان بررسی ها اعلام خواهیم کرد افزود: دانشجویانی که در این دسته از کد رشته محل ها مشغول به تحصیل هستند به هیچ وجه نباید نگران باشند زیرا براساس اعلام وزیر علوم و رئیس دانشگاه آْزاد اسلامی اگر در مواردی، رشته محلی حذف شود دانشجویان آن رشته یا تغییر رشته می دهند و یا به واحدهای معتبر منتقل می شوند و در هرحال منافع دانشجو مورد توجه است.

وی گفت: از ابتدا نزدیک به سه هزار رشته محل فاقد مجوز در همه مقاطع تحصیلی مورد توجه بوده است که بیشتر آنها مربوط به دوره های تحصیلات تکمیلی است.

شریعتی نیاسر درپاسخ به پرسشی افزود: مدارک همه زیرنظام های آموزش عالی که مجوز خود را از شورای گسترش آموزش عالی دریافت می کنند، صد درصد برای ادامه تحصیل و اشتغال معتبر است.

دوازدهمین همایش بین المللی علوم و تکنولوژی غشا از امروز تا 12 آبان در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد